2014. december 12., péntek

Karácsonyi készülődés gyerekkel

A tavalyi karácsonyunk szupi volt.
 A: mert megszületett Lotti
 B: mert karácsonyi ajándékra közel, s távol nem kellett gondolni.

Mostani karácsony más. Jelképes cuki  dolgokat azért csak kell készíteni. Gyerekkel. Ráadásul  :)

A napokban só liszt gyurmáztunk, addig a pontig, míg a gyerkő el nem kezdte enni. Szuper karácsonyi ötlet lehet nagyszülőknek. Rengeteg formát, figurát lehet készíteni, karácsonyfadíszt, ajtódíszt..stb stb stb.

A mi sólisztgyurma receptünk:


  • 100 g liszt
  • 100 g apró szemű só
  • 65 ml víz
  • 1 evőkanál étolaj (egyébként ez bármilyen olaj lehet) 
A hozzávalókat összegyúrtam. Fél órára a hűtőbe tettem pihenni. Azt gondolom, hogy fél óra után a hőmérséklete miatt könnyebb vele dolgozni.

 Miután fél órát pihent, kivettem és elkezdődött a játék.  A gyerek nagyon élvezte. Fogta, nézte, szaglászta. Tetszett neki, hogy puha, bele tudja a kis ujjait mélyeszteni. Aztán miután megvizsgálta alaposan, elkezdte enni. Hagytam, hogy megkóstolja. Nem vagyok híve annak, hogy tiltsunk meg mindent a gyereknek. Igen is szüksége van arra, hogy mindent saját maga tapasztaljon meg. Természetesen terelni lehet a gyereket, de ne irányítsuk feltétlen. Na persze az sem jó, mikor a gyerek ránő a szülő fejére. Irányít,  akaratos. Hú de sokat tudnék e témában írni. Hisztiről, hogyan kezeljük, mit engedjünk a gyereknek, mit ne.. stb. Jelezzétek, ha kíváncsiak vagytok rá !!! 

Szóval  miután Lotti megnézte, formázni kezdtünk. Szokásos kézlenyomat, szívecske amibe az ujjlenyomatát örökítettük meg. Lett egy katicabogár, egy névtáblaszerűség, és egy nagyon home made angyalka. A gyerek élvezte, százszor szétszedte, belenyúlt, Én százegyszer összeraktam.
Mikor a végéhez közeledtünk, 100 fokra előmelegítettem a sütőt. Miután kész voltak a formák, 30 percre beraktam a sütőbe. Fél óra elteltével, 150 fokra növeltem a hőt, és egy órán keresztül gyakorlatilag száradtak a formák. Természetesen a száradási idő függ a mennyiségtől is. Ha valaki duplázni fog akkor a magasabb hőmérsékleten tovább süssön. 
A formák állnák, és várják hogy fessem be őket. :)


A gyurmázás fejlesztő hátasairól röviden:
  • Erősíti az ujjakat, kéz izmait. Ez a későbbiekben lesz fontos az írásnál. 
  • Finommotorikai képességeket elősegíti . 
  • Feljelszti a megfigyelő készséget. A kézügyességet.
  • Elősegíti a gyereket abban, hogy térben is tudjon "alkotni"
  • Szem kéz koordinációjára remek gyakorlat (szerintem)
  • Kreatívitását fejleszti 
Ez csak pár gondolat. De, hasznos. :) 





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése